Och den som vinner Augustpriset är…

Sandberg_Kristina_7

Foto: Maria Annas

Jag tror att Kristina Sandberg tar hem Årets skönlitterära bok med Liv till varje pris och det vågar jag gissa trots att jag inte ens har läst boken. Kaxigt? Förmodligen.

Jag har nämligen bara läst Att föda ett barn, den första boken i trilogin om Liv, och tyckte verkligen om den. Kristina Sandberg har en pricksäkerhet i berättartonen som många andra författare saknar och hon förtjänar att vinna.

Nu håller jag tummarna för att jag har rätt!

P.S Jag har inte heller läst någon av de andra böckerna som är nominerade. ”Men då kan du väl inte uttala dig”, tänker några av er. Ha, jag gör det ändå!

 

One thought on “Och den som vinner Augustpriset är…

Kommentera

