Not that kind of girl + tonårslista

9789113051956_200_not-that-kind-of-girl_haftadJag håller med kritikern i Go’kväll som tyckte att läsa Not that kind of girl var som att befinna sig i köket på en fest, med ett glas vin i handen, och lyssna på när en intressant person berättar den ena efter den andra anekdoten från sitt liv.

Det är exakt så!

Jag älskar Not that kind of girl; den är rolig, sorglig, välskriven, personlig ( vore väl konstigt annars) och för en som är besatt av att läsa och se tv-serier om livet i New York så är boken på många sätt ultimat. Jag lyssnade på Not that kind of girl (med Lena själv som uppläsare) och jag ville inte att den skulle ta slut, drygt sex timmar med en av världens intressantaste människor är för lite. Lena Dunham berättar om gamla ligg, terapisamtal, fester och hur det är att som ung kvinna sitta på möten med bara äldre män. Hon pratar även en del om sin tonårstid och därför tänkte jag avsluta med en lista från min tid som tonårstjej – en sorts hyllning till både Lena Dunham och till den person jag en gång var.

13 saker jag tänkte/sa som tonåring
1.Det kommer ALDRIG bli omodernt med kjol över byxor
2. Man blir fullare om man dricker vin med sugrör, jag lovar!
3. Robson Green är den sexigaste mannen som finns
4. Zap är ett coolt namn på en hemsida
5. Nu kommer mobiltelefonerna inte att utvecklas mer
6. Ja, vi dricker oboy med vodka!
7. Jag är verkligen skitsnygg i mina lila byxor och lila ormskinnsskjorta!
8. En tribaltatuering är ett säkert kort!
9. Fan, nu kommer jag dö i aids, jävla skittatuering!
10. Det finns ingen häftigare växt än en yuccapalm.
11. Jo, Green Day kommer från Sverige.
12. Låtsas som ingenting! Visa inte att du också tycker att Leonardo Dicaprio är det vackraste du har sett i hela ditt liv! Och gråt för fan inte i biosalongen!
13. Nu kommer TV-apparaterna inte att bli mer high tech!

Kommentera

