Hitler var nära att döda mig*

Poff, sa det och så var oktober över. Här kommer en liten hopsnickrad rapport över vad jag har läst under den här rätt braiga (som vi säger i Småland) månaden:

Sent i september av Jujja Wieslander 3/5
Att föda ett barn av Kristina Sandberg 4/5
Konsten att skapa en zombie av Frank Swain 3/5
Min kamp 6 av Karl Ove Knausgård 4/5
Förföra demonen av Erica Jong 4/5
Mera Vego av Sara Ask och Lisa Bjärbo 4/5
Morberg Grogg, drinkar och cocktails 3,5/5
Den randiga barnkammarboken 3,5/5

Antal böcker: Åtta stycken

Månadens bästa: Jag velar mellan Min kamp 6 och Att föda ett barn, båda var riktigt bra! (ville visserligen ett tag slänga Min kamp 6 i väggen efter att ha varit nära att dö av tristess av allt Hitler-tjöt och pretentiösa litteratursnack, och det kommer från en som annars älskar litteratursnack. Hitler älskar jag däremot inte).
Månadens besvikelse: Knausgårds aptrista, evighetslånga Hitler-tjöt.
Månadens tomrum: Det känns lite tomt nu när jag har läst klart Min kamp, snyft. Mottager gärna tips på hur man kommer över abstinensen.
Månadens drink: Morbergs mojito, mums! Glöm den förra efterlysningen, jag har kommit på hur jag ska komma över abstinensen…
Månadens kokbok: Jag recenserade visserligen bara en kokbok, men Mera vego av Sara Ask och Lisa Bjärbo är kanon! Har gjort ett flertal recept ur den och är väldigt nöjd.

* Ja, rubriken kan vara något överdriven.

Kommentera

