Prolog

Mina nymålade naglar är tydligen ”Red hot Rio”, i alla fall om man ska tro färgens namn. Om några timmar bär det av till Göteborg och imorgon blir det Bokmässan. Lugnet före den berömda stormen. Jag ska vara där i tre dagar, hurra! Jag ser mest fram emot att få ett signerat ex av Mamma MU, hänga med vänner i Götet och att få lyssna på Siri Hustvedt, en av mina favoritförfattare. Jag blir illamående av nervositet bara jag tänker på att jag eventuellt ska få en autograf av henne. Starstrucked är bara förordet. Den här gången har jag en större budget för böcker än förra året, så nu går jag all in! Nu ska jag försöka stilla min resfeber med en kopp te.

Ni andra som också ska till bokmässan, hur peppar ni?

Kommentera

