Augusti: Bye bye kött!

small

Obs! Korna på bilden har inget med min sista köttmåltid att göra.

Sommarens sista månad var lugn på läsfronten. Inga direkta besvikelser och inga superöverraskningar. Blev dock väldigt förtjust i Hobbit. Jag har även eventuellt ätit mitt livs sista köttbit. Ja, för ni minns väl att jag efter att ha läst Äta djur lovade att bli vegetarian den första september? Mina tre första gröna dagar har varit över förväntan. Har ätit godare mat än på länge.

Häxan och lejonet av C.S. Lewis 4,5/5 (omläsning)
Hästen och hans pojke av C.S. Lewis 2/5 (omläsning)
Sommarboken av Tove Jansson 3,5/5
Mannen under trappan av Marie Hermanson 3/5
Nyttiga människor av David Qviström 3,5/5
Att skriva av Stephen King 3,5/5
Främlingen av Albert Camus 4/5 (omläsning)
Boken om Joe av Jonathan Tropper 3/5
Hobbit av JRR Tolkien (ljudbok) 4,5/5

Antal böcker: 9

Månadens bästa: Det går inte att tröttna på Häxan och lejonet. Den är anledningen till att jag som barn ständigt letade efter öppningar till Narnia. Än har jag inte hittat någon.
Månadens sämsta: Hästen och hans pojke. Tråkig!
Månadens roligaste: Boken om Joe, trots att Jonathan Troppers böcker påminner om varandra är det så lätt att tycka om de trasiga gestalterna. Ja, de mänskliga gestalterna.
Boken alla bör läsa inför valet: Nyttiga människor

Kommentera

