Juli, du har förändrat mitt liv!

Det blev allt några böcker lästa i juli. Dessutom var det några ordentliga tegelstenar i högen. Lars Noréns dagbok är inget man läser på en eftermiddag om man säger så.

En nypa salt av Maria Goodin 2,5/5
Äta djur av Jonathan Saffran Foyer 3,5/5
Nu ser du mig av S.J. Bolton 3,5/5
Livrädd av S.j. Bolton 3,5/5
Av oss blev det aldrig några riktiga damer 3,5/5
Dödsdömd av David Echolls 3/5
Min kamp 4 av Karl Ove Knausgård 3/5
En dramatikers dagbok 2000-2002 av Lars Norén 3/5
Jag, En av David Levithan 3/5
Torsdagarna i parken av Hilary Boyd 1,5/5
Bridget Jones Mad about the boy av Helen Fielding 3,5/5
Döda talar inte av Ann Cleeves 3/5
Under persikoträdets skugga av Joanne Harris 2/5
Min kamp 5 av Karl Ove Knausgård 4,5/5
Antal böcker: 14

Månadens bästa: Min kamp 5 av Karl Ove Knausgård. Så jävla bra.
Månadens sämsta: Torsdagarna i parken. Gäsp!
Månadens överraskning: Att Norén trodde att han skulle få 10 miljoner för sina dagböcker. Låter väldigt orealistiskt. Eller?
Månadens roligaste: Fina, roliga Bridget Jones.
Månadens livsförändrare: Utan tvekan Äta djur. Tack vare den ska jag försöka att bli vegetarian från och med 1 september (ja, jag är en svag människa som måste hinna vräka i mig mina favvokötträtter tills dess).

8 thoughts on “Juli, du har förändrat mitt liv!

  1. Jag är i alla fall vegetarian på deltid – jag och sambon äter vegetariskt 3-4 dagar per vecka. Det känns väldigt bra måste jag säga och jag tycker den balansen är super för just mig och mitt liv… (: Insidertips är att quornfiléer är gudomligt gott i marinad med lite extra olja… och att linser är gudomliga i grytor och liknande. (; (:

  2. Det var inte illa läst! Äta djur aktar jag mig lite för, tror inte heller att jag skulle kunna äta kött efter att ha läst den. Jag försöker köra samma modell som Elina här ovanför, är alltför bekväm för att säga nej helt…

    • Jag kände likadant inför att läsa Äta djur, att sluta äta kött är ett stort beslut, i alla fall för mig som älskar kött. Jag tror att det är bra att man funderar över sin konsumtion och det är ju kanon med vegetariska dagar.

Kommentera

