En enkät kommer lastad!

Nu är det Bokdjungelns tur att svara på denna litterära enkät!

Senast köpta inbundna bok:  Kanada av Richard Ford. Verkar lovande!
Senast köpta pocketbok: Under det rosa täcket av Nina Björk
Favoritgenre: Jag gillar romaner mest. Punkt.
Favoritbokhandel: Barnes & Nobles flaggskeppsbutik i New York är kanske inte särskilt mysig och personlig men jag älskar att strosa runt i den. Alla dessa böcker!
Favoritbibliotek: Jag har inte varit i särskilt många bibliotek, men mitt hjärta klappar lite extra när jag sätter foten i min hemstad Vetlandas lilla stadsbibliotek.
Favoritplats att läsa (i hemmet): I soffan med tända doftljus på bordet.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): I en solstol utanför sommarstugan på Öland.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Vet inte om jag har någon sådan, var dock tvungen att ha Harry Potter-böckerna i inbundet. Jag vill även ha alla böcker av Haruki Murakami i formatet och möjligtvis Astrid Lindgrens verk. Och så Bodil Malmstens loggböcker! Okej, jag kanske har några…
Bästa lässnackset: Lösgodis
Bästa läsdrycken: Te med mjölk i stora mängder!
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Så  tyst som möjligt! Eller gärna ljudet av hav eller möjligtvis en tänd brasa.
När på dygnet läser du helst? På kvällen, då blir allt man läser tydligare av någon anledning.
Bästa bakfylleläsningen:  Inte alls, då kollar jag på tv eller film.
Bästa kollektivtrafikläsningen: Då blir det ljudböcker för hela slanten!

Kommentera

