Bokdjungeln kvällsdrömmer vid datorn

Jag sitter vid datorn. Rooibosteét är slut sedan länge. Ändå är det skönt att bara sitta här. Lyssnar på Berättelsen om Pi, har inte läst den tidigare och såg den inte på bio. Den är verkligen så bra som ryktet säger. Var fast efter bara några meningar och Johan Rabaeus är en bättre uppläsare än jag förväntade mig. Lugn, men teatral när det krävs – utan att det blir för överspelat. Googlar emellanåt på ”Världens bästa bokhandel” och ”Världens vackraste bokhandel”. Det finns så otroligt många bokhandlar/boklådor som jag vill besöka. Fick mersmak efter Barnes & Nobles flaggskeppsbutik i New York. Den har kanske inte så mycket personlighet, men hur kan man ogilla våningar med litteratur? Någon gång ska jag göra en litterär resa, då jag bara strosar omkring i olika boklådor, besöker författarhem och läser böcker i vackra parker. Bara jag och litteraturen.

Psst…sugen på att spana in världens vackraste bokhandlar? Klicka här.

Kommentera

