Läsrapport: Februari

Jodå, det blev en del böcker lästa under februari också. En rapport och minianalys på det.

Lola uppochner av Monika Fagerholm
Jag biter i apelsiner av AnnaKarin Thorburn
What’s not to love av Jonathan Ames
Orakelnatten av Paul Auster
Food Junkie av Mons Kallentoft
En liten smula underbar av Dawn French
Brev till en bokhandel av Helene Hanff
Rosas Buss av Fabrizio Silei
Mannen, Damen och Något i magen av Kim Fupz Aakeson och Eva Eriksson
Räv och Hare på jakt efter kakor av Sylvia Vanden Heede och Thé Tjong-Khing
Andrejs längtan av Barbro Lindgren och Eva Eriksson
Hugo får en hund av Oscar K. och Teddy Kristiansen
Simma! av Henrik Rehr
Den röda anteckningsboken av Paul Auster
Död tills mörkret faller av Charlaine Harris 2/5
Tandooriälgen av Zac O’Yeah 1,5/5
Ett annat New York av Daniel Svanberg

Antal lästa böcker: 15 (men fem var barnböcker)

Antal ljudböcker: 2

Bästa käftsmällen: Rosas Buss av Fabrizio Silei eftersom jag blir så tagen av Rosa Parks cilivkurage och de vackra illustrationerna.

Överraskade mestDet är svårt att inte bli överraskad av Jonathan Ames What’s not to love, han är nog världens ärligaste skribent. Han berättar om allt, och då menar jag allt.

Månadens besvikelser: Paul Auster är en av mina favoritförfattare, men Orakelnatten var inte så bra som jag hade hoppats på. Spretig, och ja, rätt trist. Och Lola uppochner av Monika Fagerholm levde tyvärr inte upp till mina skyhöga förväntningar.

Månadens litterära pärla: Brev till en bokhandel av Helene Hanff för hennes humor och stilsäkra språk.

Månadens favoriter: Food junkie av Mons Kallentoft. Den är välskriven, bra och perfekt att gomrunka till. En självbiografi med stora portioner mat. Fuck yeah.

Ser fram emot mest i mars: Hatet- en bok om antifeminism och nyutgåvorna av Maria Langs deckare.

One thought on “Läsrapport: Februari

  1. Jag hade inte hört talas om Paul Auster innan han var med i Skavlan och Tv:n stod på hemma 😛 Nu tycker jag dock att jag ser hans böcker lite överallt, kanske borde testa 🙂

Kommentera

