Danskjävlar är ordet

riketHar lite svårt att koncentrera mig på bokhögen bredvid sängen. Började att titta på Riket igår, filmboxen har legat övergiven sedan i somras så det var på tiden. Har inte sett serien tidigare, men oj så bra den är! Ernst-Hugo Järegård är lysande i rollen som den danskhatande överläkaren Stig Helmer. Det skulle egentligen ha blivit en tredje säsong av Riket, men tyvärr avled Ernst-Hugo.

Så vad vill jag ha sagt med det här? Jo, att även om jag tillfälligt har övergivit böckerna så ägnar jag mig åt högkvalitativ TV-tittning. Så det så.

Kommentera

