Bokrean, hit men inte längre

Bokrean, bokrean, bokrean. Den brukar få mig att gå helt bananas. Men i år ska jag ta det lugnare, försiktigare och hålla hårdare i plånboken. 2013 blir ett dyrt år; New York-resa, bröllop, 30-årsfiranden, bokmässa och spahelg. Därför (andas in, andas ut) ska det här bli mina enda böcker på bokrean. Så, nu är det bestämt. Inga. Fler. Böcker.

Dessa har jag klickat hem:
* Räv och Hare på jakt efter kakor av Sylvia Vanden Heede
* I köket av Monica Ali (ej kokbok)
* Den röda anteckningsboken av Paul Auster
* Ut: upptäcktsresor 1978-2010 av Carsten Jensen
* Vänner för livet av Per Hagman (ljudbok)
* De dömdas ö av Stig Dagerman( fick tipset om att köpa Ormen, men ändrade mig)

9 thoughts on “Bokrean, hit men inte längre

    • Hm, vilken klurig fråga. Men skulle jag välja bara en bok så skulle det nog bli Ut: upptäcktsresor 1978-2010 av Carsten Jensen. Jag har inte läst den, men jag tycker om att läsa reseskildringar. Men, det är ju alltid klurigt att ge tips till någon annan. Vad tycker du om att läsa?

      • Jag är sådan extrem allätare, men blir ofta kvar vid de författarna jag känner till mer. Därav lite min fråga för att kunna vidga min läsning! Låter som en bok jag absolut kunde tänka mig att läsa 🙂 Tack för tipset.

  1. Starkt! I köket har jag här hemma som hyllvärmare och Paul Auster-boken är jag också lite sugen på.. Hittade ursamt nog inte jättemycket jag blev sugen på men tillräckligt för att behöva sålla ändå.. Köpstop är svåra saker ibland och jag behöver också spara…

Kommentera

