Scener ur familjelivet III

Mamma och pappa sitter vid köksbordet. Pappa sitter lutad över ett motorcykelmagasin. Han bläddrar frenetiskt för att efter en stund ivrigt titta ner på en sida.

Pappa (exalterad): Men kolla Bisse! Den här bilden är ju från FIM-rallyt som jag var med på förra året! Där är Morgan och där är ju Bosse. Men var är jag!? Jag ska ju också vara med på bilden! Jag måste finnas någonstans mitt i klungan..hm…. Där kanske!… Nej, jag har inte en sådan motorcykel. Jag måste ha böjt mig ner preeeecis när kortet togs. Typiskt. ….Men kolla, det måste vara jag! Ja, han bredvid mannen i röd keps. Ser du nacken där, den känner du väl igen?…. det måste vara min! Jag har EXAKT en sådan vimpel på min motorcykel. Det är jag! Jag är med på bilden! Ser du Bisse!…

Mamma: …..men det är ju en kvinna!

Pappa: Jaha, det kanske det är…(han bläddrar besviket vidare i tidningen)….

 

4 thoughts on “Scener ur familjelivet III

Kommentera

