Scener ut ett familjeliv II

Scen: I bilen på väg till mataffären.

Jag: Jo, jag är sugen på att sticka iväg och resa. Jag vet bara inte vart. Vill nog inte åka själv någonstans. Men några av mina vänner ska ju till New York i vår. Det är några av deras kompisar som ska med också. Hm, tänk om de inte tycker om mig! Eller om jag inte tycker om dem? Jag är ju rätt blyg i början. Men det skulle vara roligt att besöka olika bokaffärer och ligga och läsa i Central park. Det vore så jäkla härligt…

(Mamma kollar på växelspaken och sedan på sin hand)

Mamma: Men titta, nagellacket håller redan på att lossna!…

3 thoughts on “Scener ut ett familjeliv II

Kommentera

