Scener ur ett familjeliv

Scen: Föräldrahemmet. Jag och mamma pratar böcker. I alla fall tror jag det.

Jag: Den här boken är riktigt bra mamma. Det är något med känslan som är svår att sätta fingret på. Nattens cirkus heter den, har inte långt kvar att läsa men jag är imponerad av Erin Morgonstern. Det är hennes debutbok och hon har fått till tonen riktigt bra. Det är nog inte en bok för dig mamma, du gillar ju mest deckare, men den är finstämd. Ja, så skulle jag nog beskriva den, finstämd…

(Mamma tittar på mig. Sedan på en lampa som står på bordet.)

Mamma: Men kolla, det är ju en lågenergilampa! Vad bra..

(Mamma lämnar rummet.)

 

One thought on “Scener ur ett familjeliv

Kommentera

