Minirecension: Mitt första liv

mitttforstalivBodil Malmsten är Bodil Malmsten. Hon är bra, men ändå har jag svårt att knyta Mitt första liv: den gudarna älskar dör inte till mig. Om den nu är en biografi (man vet aldrig med Bodil) så känns den lite för avlägsen. Det känns som att hon döljer, maskerar och tar bort fokusen från hur det verkligen var och kändes. Samtidigt är det alltid skönt att höra Bodils stämma. Hur hon pratar om sin relation till litteratur, om sin mormor och om Norrland. Men jag trivs bäst i hennes loggböcker.

Kommentera

