Lucka 22: Bok på nötter

bokpanotter

En bra inspirationskälla när man är på jakt på fler böcker.

När jag var liten brukade jag roa mig med att blunda, bläddra i en kartbok och sätta ner fingret på någon av sidorna. Sedan brukade jag fantisera om alla dessa platser och fundera på vad människorna som bodde där gjorde i just den stunden. Ibland brukar jag bläddra i Göran Häggs1001 böcker du måste läsa innan du dör och slumpmässigt välja en bok som jag måste läsa inom en viss tid. Den här gången blev det American Psycho av Bret Easton Ellis. Väldigt passande eftersom jag har boken oläst i hyllan. Deadline: 2013,maj.

Kommentera

