Lucka 5: Bok på vörttunnbröd

tunnvört

Bok på vörttunnbröd. För den som vill må lite illa.

En av de lärdomar som min mamma har lärt mig är att man inte ska handla när man är hungrig, det och att man absolut inte ska lämna sin drink obevakad på en klubb.

Fina ord att ha med sig på livets lilla resa. Tyvärr funkar det inte lika bra i praktiken. I alla fall inte det där med att alltid vara mätt när man går in i en affär. Det känns som att jag bara går och handlar mat när jag är svimfärdig av hunger och det enda som duger är socker, fett och kolhydrater. Helst allt på en gång. Nu på lunchen köpte jag yoghurt och nyheten vörttunnbröd.

Tryckte i mig tre mackor. Mår. Så. Jädra. Illa. Jag vill aldrig mer se vörttunnbröd. Ja, jag vill aldrig mer höra ordet vörttunnbröd. Och varför ska det ens finnas? Antingen köper man väl tunnbröd eller vörtbröd? Ingen jäkla muterad hybrid.  Det här illamåendet släpper aldrig. Är det så här gravida känner sig? Ska aldrig mer handla hungrig. I alla fall inte vörttunnbröd.

Jag tror även att jag kanske har drabbats av sockerkoma light när det gäller en viss sorts jullit, den åt chicklit-hållet. Började igår läsa på Christmas at Tiffanys och jag vet inte om jag klarar av det. Jag vet inte om det blir för mycket. Sockerkoma light plus överdriven konsumtion av vörttunnbröd är ingen vidare kombination. Riskerar att få en julöverdos.

2 thoughts on “Lucka 5: Bok på vörttunnbröd

  1. Visste inte att det fanns vörttunnbröd. Jag gillar ofta hybrider, men när det gäller vörtbröd är jag nog traditionalist, vilket man tydligen blir till jul.

Kommentera

