Min knäckdoftande skämsläsning

Jag erkänner, jag är svag för juliga böcker. Böcker som handlar om paketinköp, snö som faller och julgranar som kläs. Ja, jag vill ha en fet portion juliga böcker varje år. Oftast är de smöriga, fyllda av klämkäcka klyschor och moraliska budskap. I vanliga fall är jag allergisk mot detta, men i adventstid går det mesta ner. Okej, det får inte bli föööör smörigt. Helst inga mirakel i stil med förlamade människor som kan gå igen eller någon som blir botad från någon svåruttalad och dödlig sjukdom. Det ska vara lite sådär lagom fint. Lite sådär Det-hänger-strumpor-på-spiselkransen-och-det-doftar-hembakad-kola-i-köket-juligt.

Vad läser ni i jul?

(Tack Bokomaten och Sandras bokhylla för tipsen).

9 thoughts on “Min knäckdoftande skämsläsning

Kommentera

