Udda verklighet

Udda verklighet är svensk fantasy som utspelar sig i Malmö. Nene Ormes skriver på ett sätt som känns självklart. Hon rör sig naturligt bland hamnskiftare, orakel och huvudkaraktären – den sanndrömmande Udda. Uddas värld vänds upp och ner när hennes vän Daniel försvinner efter att ha gått ner i en mystisk tunnel. Jag förväntade mig en historia, men fick en annan. På gott och ont. Jag tycker kanske att boken hade vunnit på att ha en annan grundhandling än att Udda letar efter Daniel. Det blir stundtals något tamt. Men jag gillar berättarstilen och jag tror absolut att Nene Ormes är ett namn man ska lägga på minnet. Jag tänker i alla fall läsa fortsättningen – Särskild.

Udda verklighet får 3 av 5 palmhjärtan.

Kommentera

