Hemma från Bokmässan


Jag är totalt slut. Resväskan som knappt vägde någonting på resan till Göteborg var betydligt mer svårhanterlig på vägen hem. Med runt 25 nya böcker, magasin och seriealbum var det inte helt lätt att kånka den med sig på diverse spårvagnar, tåg och bussar. Och släpa den på en och en annan grusad väg. Men det var det värt.

Nu sitter jag i soffan, energin är nästan slut och jag är tom på ord. Det är för många intryck, för många upplevelser och jag vet inte var jag ska börja. Därför skjuter jag upp slutrapporten till en annan dag. Då bokmässan har bäddats in mer i mitt minne och jag har fått mer distans till dessa fyra litterära dagar. Nu ska jag koka upp tevatten och fortsätta att läsa mitt nya bokfynd – Everyone loves you when your’e dead av Neil Strauss.

2 thoughts on “Hemma från Bokmässan

Kommentera

