Bakom kulisserna på Bokdjungeln

Jag vet. Jag är en seg eftersläntrare, men nu ska jag ta tag i Bokomatens utmaning. Den går helt enkelt ut på att man ska lista åtta saker om en själv. Egentligen ska jag i min tur utmana fyra nya bloggare, men jag låter bli. Det känns som att de flesta redan har tagit itu med utmaningen.

1. När jag var yngre så var jag oehört fascinerad av kriminalfall. Jag slukade böcker om olösta mordgåtor, seriemördare och andra varelser som verkar i samhällets mörka periferi. Jag lekte domstol och skrev långa polisrapporter på min trofasta skrivmaskin. Min dröm var att bli FBI-agent. Dessa intressen har mildrats genom åren och jag är inte längre lika morbid, men ibland får jag mina återfall.

2. Jag är flygfobiker och mår väldigt dåligt av att vara uppe i luften. Förut skrev jag alltid ett inofficiellt testamente innan jag skulle flyga, men det har jag slutat med sedan jag skrev in mina önskningar i Vita arkivet. Jag är rädd för höga höjder över huvud taget. Brrrr!

3. Jag är väldigt svag för chips med dipp eller snarare dipp med chips. Jag blir helt manisk och kan inte sluta äta. Jag tillhör även den skaran som älskar vinägerchips.

4. Jag pratar väldigt ofta med mig själv. För långa diskussioner och kan bli irriterad på en del av mina argument i en fråga och jag väger ständigt för och nackdelar med saker.

5. Någon dag vill jag bo i ett litet hus vid en sjö eller vid havet där jag har en liten vinkällare och ett eget bibliotek. Utanför fönstren ska det vara rosenbuskar och några får som betar.

6. Jag gillar inte att ha på mig converse. Förlåt Bokbabbel, men i min värld är de snygga men alldeles för obekväma.

7. Någonstans inom mig drömmer jag om att bli skådespelare, trots att jag inte riktigt har de talangerna. Jag fascineras av att iklä mig rollen som någon annan. Att byta skepnad för ett tag. Det skulle vara roligt att vara medlem i en amatörteater.

8. Helst av allt skulle jag vilja vara författare, men känner att jag varken har förmågan eller uthålligheten.

2 thoughts on “Bakom kulisserna på Bokdjungeln

  1. Apropå nummer 5: Det är lite pärlor för svin för jag blir uttråkad på landet, men vi har ett torp med en damm, sex får och sex höns. Jag trivs bäst hemma i stan där maken lovat bygga bokhyllor i ett rum vi kallar biblioteket, vi har några rosenbuskar och ett källarutrymme som vi förvarar vinflaskor i.

    • Oh, jag tycker att det låter alldeles ljuvligt (särskilt biten med biblioteket). Helst vill jag ha godbitarna från båda världarna. Både bo i stan och ha en stuga vid vattnet. Det vore grejer det. 🙂

Kommentera

