Rosa fluff, bärs och hångel

Var på humör för lite sockersöt chick lit. Ja, sådan där fluffigt lättsam läsning som kräver minsta möjliga motstånd. Och vad händer!? Istället för mjukgosig fluffläsning blir det segt. Jag stannar upp, läser om och är på gränsen till tristess. Har min hjärna blivit för kallhamrad och cynisk för läsning baserad på friktionsfritt lull-lull? Har jag blivit för bitter för kaningosig handling? Har jag blivit hårdpolerad och barsk? Jag hoppas inte det. Jag behöver lite rosa fluff i min värld. Men just nu är jag bara sugen på bärs, hångel och festivalande.

Och jag skyller allt på Sweden rock och Hultsfred.

Kommentera

