Konsten att välja reaböcker

Har nu frossat i reaböcker runtom i olika nätbutiker och har kommit fram till att det ändå finns en hel del lovande verk där ute. Det har tagit åtskilliga timmar att bläddra bland alla skönlitterära godbitar (skippade kriminalromaner den här omgången) och har nu kommit ner till en nätt samling på 12 böcker. Måste dock ta bort en del…snyft… 

Här kommer de böcker som fångat min uppmärksamhet

Korparna av Tomas Bannerhed
Frihet av Jonathan Franzen
En liten smula underbar av Dawn French
Uppväxtklassiker (box med Alice i underlandet, Den hemliga trädgården, Pappa Långben, Unga kvinnor och Agnes Cecilia: en sällsam historia)
Styggelsen av Amanda Hellberg
MItt liv som hund av Reidar Jönsson
Duma Key av Stephen King
Stilla dagar i mixing part av Erlend Loe
Himlen i Bay city av Catherine Mavrikakis
De imperfekta av Tom Rachman
Bumerang av Tatiana De Rosnay
Mr Alis Äktenskapsbyrå av Farahad Zama

Vad tycker ni? Vilken/vilka ska bort?

18 thoughts on “Konsten att välja reaböcker

      • Läste Döden på en blek häst förra året och blev nyfiken på att läsa första boken i ”serien”. Men Duma Key får vara kvar, har fått mersmak efter Kingen, även om jag har ett flertal olästa böcker av honom liggande på golvet. Nåja. 🙂 Vilken är då den bästa boken av skräckmästaren?

  1. Mina King-favoriter är hittills Pestens tid, Varsel, Lisey´s Story, Dark Tower-serien och Det. Ganska många tegelstenar mao… Men sedan är ju Cujo bra, och Jurtjyrkogården, och Salem´s Lot och… så vidare 🙂

    • Jag har inte läst Cujo, Dark Tower-serien eller Salem´s lot. Minns dock inte Jurtjyrkogården eftersom jag läste den för länge länge sedan. Blir sugen på att läsa om den. King är helt enkelt tegelstensmästaren. 🙂

  2. Nu har jag bestämt mig, jag beställer alla utom Korparna (Förlåt Tomas Bannerhed) och även Woman in white. Och En smula underbar blir i pocketutgåva istället…måste spara in några slantar. Oohhh, känslan av att beställa böcker! 🙂

  3. men hallå – skippade du korparna? Som är sååååååå bra! tur att den kommer i pocket i vår, och finns som e-bok på bibblan om utifall att du ångrar dig!

Kommentera

