Inför mötet med bloggambassadörerna

Bägaren med te kallnar bredvid mig. Paniken är inte långt borta. En väska står i mitten av rummet och jag stressar fram och tillbaka. Vad ska jag ha på mig? Jag har inga eleganta klädesplagg. Allt känns uttvättat och är för litet. Men vad fasiken, var inte det här paret mina bagyjeans? Har jag verkligen gått upp så mycket i vikt, hur är det möjligt? Är det chipsen, dippen? Hur många kalorier är det egentligen i en Mexikansk tacopaj? Alltså, inga jeans. Tack och lov för tjocka strumpbyxor.

Men sommarklänning då? Nja, lite för tidigt kanske. Mjukisbyxor känns inte helt rätt. Varför är tvättkorgen full med kläder, hade inte jag bokat tid? Nåja. Ingen fara. Mjukisbyxor kanske funkar med en svart tröja och en scarf. Lite bling bling och så är det klart. Eller inte. Ser ut som en hockeymålvakt. Tänker om. Jag vill vara kulturell, skärpt och med glimten i ögat. Nu ser jag ut som en mattelärare. En sådan med magväska. Fan. Sliter ner några plagg i väskan. Det kanske är mörkt i lokalen och vi är ändå rätt många. I alla fall fler än 15. Då är man inte i fokus. Såja. Alltså, inga problem. Allt är under kontroll.

6 thoughts on “Inför mötet med bloggambassadörerna

  1. Finns inget mer kulturellt, skärpt och med glimten i ögat än strumpbyxor, skön kjol och en bunt armband i fina färger. Kan med fördel köpas billigt på plats i lämplig affär när man inte har något att göra. Ha det så trevligt!

Kommentera

