Min eftermiddag med fransk film

Det har inte blivit många ord den här lördagen, i alla fall inte lästa ur en bok. Istället har jag sett denna franska pärla. Den lyfter fram litteraturens underbara värld.

Germain Chazes är en medelålders man som ofta hånas för sin brist på utbildning och analfabetism. En dag träffar han på den 93-åriga Margueritte på en parkbänk. De börjar att samtala med varandra och en värld av historier och ord öppnar sig för Germain.

En film för den som längtar efter ljumma sommardagar eller vill tina upp en frusen själ.

4 thoughts on “Min eftermiddag med fransk film

    • Jag vet! Jag tänkte exakt samma sak när jag såg den. Hon var väl lite väl ung och snygg för honom, särskilt med tanke på att han var rätt hånad i staden. Annars var filmen bra. 🙂

Kommentera

