Läsdagen som försvann

Idag skulle jag läsa. Oj, vad jag skulle plöja mig igenom olika böcker. Kanske till och med slå något sorts rekord. En lättare julig bok på morgonen, en debutant runt lunchtid och så kanske eventuellt påbörja Haruki Murakamis verk på eftermiddagen. Det var en smått orealistisk plan, men ändå möjlig. Vi pratar rätt tunna böcker, i alla fall de två första.

Inget gick enligt planen. Frukosten drog ut på tiden, minns inte ens vad jag pysslade med. Lunchen spenderades framför teven. Middagen intogs framför datorn – och teven. Och nu är det Indiana Jones och de fördömdas tempel på tv. En av mina favoritfilmer. Det är bara att inse. Idag är ingen rekorddag. Idag är en vanlig söndag, som dessutom snart är slut.

5 thoughts on “Läsdagen som försvann

  1. Åh, rekorddagarna. De är så många i tanken, så få i verkligheten. Alltid är det någon grej på datorn som ska kollas, och en strumpa som ska tvättas, och så kanske man måste testa en ny smak på glögg. Men nån gång, då. Då ska den bli av.

Kommentera

