Släpp kalorierna fria, det vankas julbord!

I klassisk Sunes jul-anda drar familjen Petersson iväg på julbord med övernattning och eftersom jag är medlem i denna högljudda, men älskvärda konstellation ska jag strax sätta mig på ett tåg för att möta upp de andra medlemmarna. Förhoppningsvis blir det ett besök till hotellets spaavdelning och lite bonustid för att läsa, har nämligen packat ned ”En röd liten fågel i juletid” av Fannie Flagg (författaren bakom ”Stekta gröna tomater”). Men självklart är det julbordet som står i centrum. Ska trycka i mig mängder av gravad lax, skinka med senap, julmust och andra delikatesser.  Har förberett mig inför frossandet genom att äta stora portioner fet mat. Familjen Petersson, må den bäste julbordsätaren vinna!

Ät mest av det dyra, jag vill inte se att någon äter sig mätt på bröd eller potatis”. 
                                                                                 Pappa Petersson

8 thoughts on “Släpp kalorierna fria, det vankas julbord!

    • Det låter bra, det gäller att verkligen töja ut magsäcken och det är inte alla som klarar av ett rejält julbord! Åt som en tok igår, mums! 🙂 Hoppas träningen går framåt och att maten kommer smaka bra! 🙂

  1. Ville bara säga hej och hälsa att det ska bli hemskt kul att fylla ett paket åt dig. (det blir ju inte så hemligt när man måste ange email, så jag tog min gamla tonårstöntiga och hoppas att det inte ger alltför många ledtrådar ^^)

    • Ja, pappa är en man som inte vill slösa varken pengar eller sin mage på onödiga saker. 🙂

      Vi hade det kanon, men nu börjar hungern att suga tag igen. Fick verkligen mersmak, men om några veckor blir det ju julbord igen. Hurra!

Kommentera

