Tintin och enhörningens hemlighet


Har besök av en god vän tillika cineast från Sveriges ordvitstätaste stad. Vi ska självklart gå på bio och eftersom vi har hört fina saker om Tintin och enhörningens hemlighet har min vän (som råkar arbeta på en biograf) lyckats skaffa två gratisbiljetter. Gratis är gott, säger jag och tackar och bockar. Eftersom min relation med Tintin är något vag och det enda jag minns från min barndom är hans röda hår, hans milda ansikte och namnen på en hel del karaktärer; hunden Milou, kapten Haddock, de klantiga detektiverna Dupontarna och professor Kalkyl. Sedan blir det svart. Minns inga äventyr, inga miljöer bara att Milou bits en hel del och att kapten Haddock borde gå en kurs i anger management. Jag är redo att ta mig an Tintin igen, kanske till och med läsa några album.

3 thoughts on “Tintin och enhörningens hemlighet

Kommentera

