BokDjungeln bjuder in till litterär middag

Gästerna tar plats i salongen för en kopp te.

 
Att bjuda på mat utan dryck är föga värt”. 
    
Danskt ordspråk
 
Var med och delta i Bokdjungelns senaste utmaning (läs mer i inlägget nedan) och hitta på fyra litterära personer/ författare som du vill bjuda på middag.
 
Plats: Teleborgs slott
Meny: Förrätt – Toast Skagen 
Huvudrätt – Svenskt smörgåsbord
Efterrätt – Jordgubbstårta


Teleborgs slott är platsen för min fiktiva middag.
Midsommarafton väntar runt hörnet och den svenska sommaren har kulminerat i blomprakt. Ett dignande smörgåsbord med varma och kallar rätter är uppdukat, tros att defintivt en av gästerna inte är särskilt förtjust i mat över huvud taget – så länge den inte definieras per blodgrupp.
 
Jag har bjudit följande gäster;
 
Astrid Lindgren: Bara att höra Astrid Lindgrens röst är som att få en hutlöst hög dos av valium. Jag vill höra henne berätta om sina karaktärer och vad de hittar på nu för tiden. Att få höra sagan efter sagan vore inte dumt alls. Pilutta er, som inte får!
 
Catwoman: Jag tror att denna seriefigur har en hel del att berätta (har ett våldsamt förflutet) och besitter en styrka och sexuell pondus som smälter det mesta. En kraftkvinna som inte alltid har haft det så lätt – och vem passar bättre i latex än hon?
 
Sherlock Holmes: Efter några funderingar valde jag ändå att bjuda med Sherlock Holmes eftersom det vore intressant att få se om han kan leva upp till sitt rykte. Kanylerna med morfin får helt enkelt gömmas undan. För vem vill inte höra en av världens första privatdetektiver berätta om sin kariär?
 
Dracula: I en tid av rätt tama vampyrer bjuder jag självklart in mästaren själv, med risk för att bli ett lätt byte. Med tanke på hans ljusskygga och långa liv har han säkerligen en hel del att berätta om olika tidsepokrar och möten med diverse människor/vampyrer.
 
Nu vill jag höra om din litterära middag!
 
(Glöm inte att kommentera här och länka till din blogg när du är klar.)
 
6 thoughts on “BokDjungeln bjuder in till litterär middag

  1. Vilken fantasi och skrivlust/-förmåga du har. Du kan gå hur långt som helst.
    Men jag säger ‘pass’ just för denna utmaning – kan bero på att jag just ätit dagens middag 🙂

  2. Ping: Gissa vem som kommer på middag? « enligt O

Kommentera

