Bokdjungelns första bokskörd

Bokmontage

 

 

 

 

Bloggen är i full gång och läsveckan fortsätter!

Gårdagens premiär firades med ett besök på CDON.com som har bokrea för tillfället (2 pocket för 59 kr, endast utvalda). Väljde och vrakade bland godbitarna och fann till min förtjusning flera böcker som jag har suktat efter att läsa ett tag, som exempelvis Slutet på MR Y av Scarlett Thomas, geim av Anders De La Motte och Radhusdisco av Morgan Larsson (lyssnade till honom på bokmässan förra året och han verkar genuint go).

Efter ett råd från Ulla från Boktipset var jag även tvungen att köpa En helvetes vinter( finns även som film; Winters bone) av Daniel Woodrell som tydligen ska vara något utöver det vanliga. Den och Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper var dock inte på rean.

Eftersom jag helt har tappat min motståndskraft mot barnböcker lurade sig även en bok om Pettson och Findus ner i varukorgen. Ja, helt utan pistolhot. Varje vuxen borde ha minst en barnbok i hyllan för att få en lagom dos av barnasinne. Nostalgi utlovas!

Vilka är era senaste bokinköp?

4 thoughts on “Bokdjungelns första bokskörd

  1. Kerstin Ekmans ”Grand final i skojarbranschen” har jag beställt från bokus.se och fått avisering om att den är i antågande. Det glädjer mig mycket att du vill läsa ”En helvetes vinter”. Hoppas jag inte fått dig att köpa något du inte gillar. Men jag tror att du också gillar den.
    Bra barnböcker kan man inte ha för mycket av; rätt som det är dyker det upp någon som vill ha den läst för sig och/eller bara bläddra i den. Men du har ju första tjing 🙂

    • Jag tror absolut att jag kommer att gilla En helvetes vinter, ska bli spännande att läsa den. Jag är också nyfiken på Ekmans nya, du får avlägga rapport när du är klar. 🙂
      Hurra för barnböcker!

      • Gillar inte du En Helvetes vinter så kommer jag göra det. Och din syster tar gärna emot den. Jag gillade ju som sagt filmen. Men dom kan ju skilja sig extremt!

Kommentera

